ویژه نامه ها

گالری تصاویر

تمرکز بر آموزش و فرهنگ‌سازی پیش از وقوع بحران

تاریخ درج خبر: سه شنبه ۸ امرداد ۱۳۹۸ ۰۴:۳۰
حجتی تاکید کرد:

تمرکز بر آموزش و فرهنگ‌سازی پیش از وقوع بحران

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: باید پیش از وقوع بحران، بر آموزش و فرهنگ سازی تمرکز کرد تا در زمان بحران توانایی مدیریت آن را داشته باشیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، «ایمان حجتی» مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در این باره گفت: در موضوع مدیریت بحران، آموزش های پیشگیرانه و فرهنگ سازی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این دو مقوله ارتباط زیادی با ماهیت کار روابط عمومی ها دارد.  

وی اظهار کرد: از آنجا که حوزه مدیریت شهری، دایره ای وسیع از سازمان ها، حوزه ها و مسئولیت ها را شامل می شود، ضروری است مدیران ارتباطات سازمان ها، مناطق و معاونت های شهرداری اصفهان از آموزش های لازم بهره مند شوند تا در زمان وقوع بحران، بتوانند به عنوان بازوهای اطلاع رسانی به شهروندان در کنار رسانه ها قرار گرفته و بحران را مدیریت کنند.     

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان، در بحران های اخیر کشور و در زمان وقوع سیل، استان معین اهواز بود. استان اصفهان نیز به عنوان استان معین پایتخت مطرح می شود و از این رو لازم است پیش از وقوع بحران، بر آموزش و فرهنگ سازی تمرکز کنیم تا در زمان بحران توانایی مدیریت آن را داشته باشیم.

حجتی، افزود: قطعاً نگاه شهرداری به موضوع مدیریت بحران، فراسازمانی و فرانهادی است. از این رو در این کارگاه آموزشی از مسئولان روابط عمومی سازمان های مرتبط نیز دعوت به عمل آمده است.

کارگاه تخصصی مدیریت بحران در روابط عمومی با حضور جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران و به همت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان پنجشنبه ۱۰ مرداد ماه در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود. 

مباحث پیشگیرانه، نحوه اطلاع رسانی صحیح در شرایط بحران، اقدامات لازم از سوی روابط عمومی ها در شرایط بحران، آمادگی های لازم برای روابط عمومی، چگونگی ارتباط با رسانه ها در شرایط بحران و ... از جمله محورهای این کارگاه است.

از آنجا که اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، مسئولیت ریاست کارگروه اطلاع رسانی و هشدار ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان را بر عهده دارد، این کارگاه آموزشی توسط این اداره کل، برنامه ریزی و برگزار شده است.   

 

یادداشت

"روابط عمومی به مثابه پلی است میان مخاطبان یک سازمان و مخاطبان"؛ این تعریف یکی از ده ها تعریفی است که برای تعیین وظائف روابط عمومی عنوان شده است و بر همین اساس هم نقش های مهم و متعدد درون و برون سازمانی برای واحد روابط عمومی مستقر در یک سازمان تعریف می شود كه از... ادامه مطلب